Search
Close this search box.

بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران و جهان کدام است؟

فهرست مطالب

ارز دیجیتال یا رمزارز، یک نوع پول مجازی است. ارزهای دیجیتال از تکنولوژی های رمزنگاری برای تامین امنیت و یکپارچگی سیستم های خود استفاده می کنند. بیت کوین را می توان اولین ارز دیجیتال دانست. همچنین اتریوم (Ethereum) و تتر (Tether) از جمله رایج ترین ارزهای دیجیتال حال حاضر در بازار جهانی رمزارزها هستند.

خرید بیت کوین در ایران

بهترین و مطمئن ترین راه برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در ایران، خرید از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است. کم نیستند صرافی هایی که سالهاست فعالیت دارند و از درگاه بانکی معتبر استفاده میکنند.

بهترین صرافی ارز دیجیتال کدام است؟

ارزهای دیجیتال در صرافی های آنلاین مبادله می شوند. میتوان به جرات گفت بهترین صرافی ارز دیجیتال در دنیا، صرافی بایننس است. اما این صرافی به کاربران ایرانی خدمات نمی دهد، بنابراین برای خرید و فروش ارز دیجیتال، باید به صرافی های آنلاین ایرانی مراجعه کنید. برای اینکار کافی است به صفحه بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران در وبسایت خبری تحلیلی آموزشی رمزارز نیوز مراجعه کنید. همچنین تحلیل تکنیکال بیت کوین یکی از خدمات رایگانی است که رمزارز نیوز در اختیار کاربران قرار داده است.

مهمترین مشخصه هایی که برای ارزیابی یک صرافی ارز دیجیتال میتوان درنظر گرفت به این شرح است:

  • اعتبار وبسایت صرافی
  • قیمت لحظه ای مناسب
  • کارمزد پایین معاملات
  • پشتیبانی قوی
  • سرعت در پردازش سفارشات

انواع صرافی ارز دیجیتال

صرافی های ارز دیجیتال را می توان به دو دسته “فروشگاهی” و “بازار معاملاتی” تقسیم کرد. صرافی های فروشگاهی دقیقا مشابه صرافی های سنتی عمل می کنند. به این معنی که برای خرید و فروش رمزارزها، طرف معامله شما فقط وبسایت صرافی است که قیمت مشخصی را برای خرید و فروش هر ارز دیجیتال به شما ارائه میدهد. اما صرافی های بازار معاملاتی وضعیت متفاوتی دارند. در این نوع صرافی ها، شما بدون دخالت سایت صرافی، به طور مستقیم با سایر کاربران صرافی به خرید و فروش می پردازید.

کدام نوع صرافی ارز دیجیتال بهتر است؟

برای این سوال پاسخ مشخصی وجود ندارد. در واقع این فقط به نیاز شما بستگی دارد که کدام نوع را انتخاب کنید. صرافی های فروشگاهی مزایایی نظیر معامله سریع، قیمت مشخص و قطعی و همچنین تحویل رمزارز به کیف پول دلخواه شما را برای شما فراهم میکنند. در طرف دیگر صرافی های بازار معاملاتی، امکاناتی نظیر ترید (معامله ارز دیجیتال) و امکان درج سفارش به قیمت دلخواه را برایتان فراهم میکنند. فرض کنید وقتی قیمت تتر حدود 20 هزار تومان است، شما می توانید سفارشی برای خرید با قیمت 19 هزار تومان ثبت کنید و منتظر بمانید تا کاربر دیگری، تتر را با این قیمت به شما بفروشد!

آیا بیت کوین در ایران قانونی است؟

استفاده و معامله بیت کوین در ایران غیر قانونی نیست اما با این وجود هنوز هم به صورت رسمی قانونی تلقی نمی شود. این تناقض در قوانین اولا حاکی از خلا آگاهی عمومی نسبت به فناوری‌های نوینی مانند بلاکچین و بیت کوین است و درثانی نشانی است برای تمایل مسئولین کشوری برای ورود به حوزه رمزارز ها و ارز‌های دیجیتال.

از آنجایی که برای استفاده از بیت کوین مجازاتی در نظر گرفته نشده است می توان با استناد به ماده 2 قانون مجازات عمومی چنین گفت که این فعل جرم محسوب نمی شود و بنابراین در صورت استفاده از بیت کوین نه خریدار و نه فروشنده آن مورد پیگیری قضایی قرار نمی‌گیرند. البته به یاد داشته باشید در صورتی که هر یک از طرفین به هر دلیلی از طرف مقابل شکایت کند، نیروی انتظامی و قوه قضاییه وظیفه رسیدگی به شکایت شاکی را برعهده دارند و در صورت اثبات جرم، مجرم مورد تعقیب و بازداشت قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال خریدار، بهای بیت کوین خریداری شده را پرداخت نمی‌کند و یا با آوردن بهانه‌هایی مانند افت قیمت از پرداخت کامل بها خودداری کند؛ فروشنده می تواند از وی شکایت کند.

در اواخر خرداد 98 سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از به رسمیت شناخته شدن بیت کوین توسط هیئت دولت خبر داد اما با این وجود هنوز بانک مرکزی استفاده از آن را برای بانک‌های ایرانی ممنوع اعلام کرده است. این ممنوعیت‌ها در اصل برای بانک‌ها، صرافی‌ها و موسسات مالی تحت نظارت بانک مرکزی وضع شده است و حکم قانون مطلق را ندارد.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

5 پاسخ

  1. سلام من چند وقتی هست توی صرافی والکس هستم صرافی خوبی هست و اگر با لینک دعوت بیایید دو پله کارمزد کمتری پرداخت میکنید و همچنین دو معامله اول رایگان هست . تعداد ارزهاش و تنوعش هم زیاده و پس از درخواست پول همون روز واریز می‌کنه در کل خوبه بد نیست این هم لینکش
    https://wallex.ir/app/auth/register/lNAxy

  2. با سلام خدمت تحقیق کنندگان رمزازها و با تشکر از مدیرمحترم سایت که با مقالات و افزایش آگاهی مخاطبین باعث آگاهی و تصمیم بهتر در انتخاب معاملات و کسب سود میشود بنده هم تصمیم گرفتم که تجاربم رو در رمزارزها و ترید در اختیار علاقمندان بگذارم که بتوانم کمکی کرده باشم که حداقل راه بنده را نرفته باشند و زودتر بتوانند به هدف خود برسند ببینید دوستان بنده هم مثل شما اولیل راه که بودم داعم دنبال تحقیق و مطالعه بودم که بتونم استارت ثبت نام و معامله رو در رمزارزها شروع کنم . با خیلی صرافیها کار کردم صرافیها در ایران هر کدام مزایا و معایبی دارند. فقط بخاطر اینکه شما هم مثل بنده وقت گرانبهاتون از دست نره و بتونید به زودی نتیجه بگیرید ۳ صرافی برتر از تقریبا ده صرافی که عضو بودم و ترید میکردم رو معرفی میکنم خدمتتون *تجربه را تجربه کردن خطاست* اومیدوارم که با تجارب بنده مسیرتون به هدفتون نزدیکتر بشه ‌.
    صرافی نوبیتکس که ۲۴ ساعته میتونید ترید کنید$برای تمام ارزهایی که پشتیبانی میکنه کیف پول داره $اپلیکیشن هم دارد $ سفارش گذاری که خیلی مهمه هم داره $ فقط مشکلش اینه که تقریبا از ۱۵ ارز بیشتر پشتیبانی نمیکنه
    اینم لینک صرافی نوبیتکس برای دوستان علاقمند
    https://nobitex.ir/signup/?refcode=59537

    صرافی کوین لند بیش از ۱۰۰ ارز رو پشتیبانی میکنه $ارزهایی که پشتیبانی میکنه کیف پول هم داره میتونید برا ترید همونجا ارزتون رو نگه دارید$ مشکلش اینه که از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب میتونید ترید کنید $ اپلیکیشن نداره $ سفارش گذاری نمیتونید انجام بدید اینم لینک صرافی کوین لند برای دوستان علاقمند نا گفته نماند که تا زمانی که نیاز ندیده بودم صرافیم رو تغییر بدم با ارزهای خوبش خیلی خوب سود کردم
    https://www.coinlandexchange.com/register?cc=917

    صرافی کریپتولند $ تقریبا از ۳۰۰ ارز پشتیبانی میکند $ارزهای که پشیبانی میشه کیف پول هم دارن میتونید برا ترید همونجا نگهداریشون کنید $ ۲۴ ساعت میتونید ترید کنید $ برداشت ریالی در زمان کم انجام میشه $ اپلیکیشن ندارد $ سفارش گذاری هم نمیشه انجام داد که البته به زودی یک رونمایی داره که معایبش از بین میره انشاا… اینم لینک صرافی کریپتلند برای دوستان علاقمند
    https://cryptoland.com/fa/register/?ref=31169421

    یه صرافی خارجی هم معرفی میکنم خدمت علاقه مندان که تنها صرافی هستش که ایرانیها میتونن احرازهویت و کار کنن و تا حالا تحریم نشده صرافی کوینکس هستش که در بین ایرانیها خیلی محبوب شناخته شده یجورایی بایننس ایرانیهاست ، فقط بهتره که به زبان انگلیسی کمی آشنایی داشته باشید ، اگه نه که کلیپهای آموزش فارسی و متنهای زیادی در اینترنت میتونید سرچ کنید و ببینید که به راحتی میتونید ترید کنید .
    صرافی کوینکس دیگه ضعفهای صرافیهای ایرانی رو نداره و کامل هستش(آپ داره ٫ ۲۴ ساعته هستش ٫ سفارش گذاری دقیق و متنوع داره ٫ ارزهایی رو که پشتیبانی میکنه کیف پولشون رو داره ، توصیه میکنم در هر صرافی که قراره هولد کنید یعنی اینکه یه ارز رو برای دراز مدت بخرید از کیف پول مطمعن استفاده کنید درسته که کارمزد داره ولی خیالتون راحته
    اینم لینک صرافی کوینکس برای علاقمندان
    https://www.coinex.com/register?refer_code=pbsxd&lang=en_US

    در رمزارزها خیلی خوب میتونید سود کنید با معاملات و نوسانگیری خوب ، پورسود باشید عزیزان

  3. یکی از دوستان بهم سایت مقایسه صرافی ها رو معرفی کرده که خیلی کارمو راه انداخته
    به شماهم توصیه میکنم ازش استفاده کنید قطعا کمک خوبیه تو انتخاب سریع و دقیق بهترین صرافی
    http://tokenbaz.com
    کاش اپلیکیشن موبایل هم داشتن با اپلیکیشن خیلی راحتتره انتخاب ولی همینم خیلی خوب بود واسه من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *