Search
Close this search box.

توی ماسال چه اقامتگاه‌هایی داریم؟

فهرست مطالب

ییلاقات ماسال، جایی که انگار از زمین فاصله گرفته‌ای‌ و خیلی نزدیک به ابرها شده‌ا‌‌ی. هوای ماسال، مه‌آلود و خنک است و نفس کشیدن در هوای پاک و تمیز ماسال حس عجیبی دارد؛ مخصوصا برای کسانی که در شهرهای پرتردد و آلوده‌ای زندگی می‌کنند.

چشمانتان را ببندید و  تصور کنید، قبول دارید که تصوراین همه زیبایی هم لذت‌بخش است؟

ماسال کجا واقع شده؟

ماسال در استان گیلان و در شمال غربی رشت قرار گرفته‌ و فاصله‌ای حدود ۵۵ کیلومتری از رشت دارد‌. اطراف ماسال را شهرهای خوش آب‌وهوای فومن، صومعه سرا، رضوان‌شهر، خلخال و اردبیل احاطه کرده‌اند.

معرفی چند تا از ییلاق‌های ماسال

ماسال ییلاق‌های رویایی متعددی دارد که فاصله‌ای کمی باهم دارند و هر کدام زیبایی منحصر به فرد خودش را دارد.

ییلاق اولسبلنگاه

معروف‌ترین و زیباترین ییلاق ماسال،ییلاق اولسبلنگاه است. این ییلاق در ۲۵ کیلومتری غرب شهر ماسال قرار گرفته‌است. در اولسبلنگاه کلبه‌های کوچک با مصالح طبیعی و چوب ساخته شده‌اند. وجود اسب‌ها در دشت‌های سرسبز این ییلاق تصویری بی‌نظیر و‌ دیدنی ایجاد می‌کند.

ییلاق شالما

شالما، ییلاقی است که با کوه‌ها احاطه شده و چشمه‌های زیادی دارد.

ییلاق سوچاله

ییلاقی با ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا که در فاصله‌ی کمی از اولسبلنگاه قرار گرفته‌است.

ییلاق واشیار

می‌توانیم بگوییم که واشیار، سرسبزترین ییلاق ماسال است با آبشاری فوق‌العاده زیبا.

جاذبه‌های دیدنی ییلاقات ماسال

شاندرمن

منطقه بکر شاندرمن به غارهایش معروف است و بزرگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین آن‌ها، غار آویشو است .

بام سبز ماسال

منظره‌ای بکر و دست نخورده با آرامشی فوق‌العا‌ده که در یک کیلومتری جنوب شهر ماسال قرار گرفته‌است. در مسیر بام سبز، کافه‌ها و رستوران‌هایی زیادی قرار دارند.

دشت النزه

دشت النزه، طبیعتی ترکیبی از جنگل و چمنزار دارد و هوای آن دل‌چسب و‌ خنک است.

آبشارهای ماسال

در ماسال آبشارهای زیادی وجود دارد؛ به همین دلیل به شهر آبشارها معروف است. آبشارهای تولی نسا و ویسادار، از زیباترین آبشارهای ماسال هستند.

سفر به ماسال مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید صبح‌ها را با هوای مه آلود شروع کنید و دنبال آرامشی محض، پیاده‌روی و جنگل‌نوردی هستید؛ سفر به ماسال برای شما مناسب است.

در ماسال خبری از اینترنت نیست و در خیلی از ییلاق‌هایش گوشی آنتن هم نمی‌دهد و می‌توانید چند روزی گوشی خود را خاموش کنید و بروید جایی که دست کسی به شما نرسد.

امکانات ماسال

در بیشتر ییلاقات ماسال خبری از گاز و برق نیست و از موتور برقی و برای پخت غذا و گرمایش از اجاق‌ها یا بخاری‌های هیزمی  استفاده می‌شود.

در وب‌سایت پینورست در هنگام رزرو حتما به این نکات توجه کنید و بعد اقامتگاه خود را رزرو کنید.

رستوران‌های ماسال

ماسال رستوران‌های خوبی برای صرف غذای گیلکی دارد که این رستوران‌ها علاوه‌بر غذای خوب، ویوی بی‌نظیری هم دارند.

از معروف ترین رستورانهای ماسال، رستوران هاراشید با ویویی رو به بام سبز و رستوران خزر با بهترین طعم کباب هستند.

مناسب‌ترین فصل برای سفر به ماسال

از اواسط بهار تا اواخر تابستان مناسب‌ترین فصل برای سفر به ماسال است و در زمستان هوا بسیار سرد شده و مناسب سفر نیست.

مسیر دسترسی به ماسال

برای سفر به ماسال ابتدا باید به رشت رفته و از آن به جاده فومن_تالش بروید. بعد از صومعه سرا در سمت چپ وارد جاده فرعی ماسال شوید.

اقامتگاه‌های ماسال

در ماسال می‌توانید اقامت در کلبه‌های چوبی را تجربه کنید یا اگر تعدادتان زیاد است و قصد سفر به  صورت دسته جمعی به ماسال را دارید؛ به سراغ اجاره ویلا لوکس در ماسال بروید و از وب‌سایت پینورست یک ویلای جادار را انتخاب کنید.

برای رزرو اقامتگاه در ماسال کافی است وارد وب‌سایت پینورست شده و در قسمت نام شهر «ماسال» را جست‌وجو کنید تا تمامی اقامتگاه‌های ماسال برای‌تان نمایش داده شود.

اقامت در ویلاهایی که دورتادورشون سرسبز و پر از درخت هستند را می‌توانید تجربه کنید. ویلاهای پینورست در شهر ماسال رنج قیمت‌های متنوعی دارند و با هر بودجه‌ای می‌توانید رزرو کنید. برای رزرو ویلا در ماسال می‌توانید به صفحه اجاره فوری ویلا سری بزنید.

یکی دیگراز گزینه‌های اقامت در ماسال، اجاره‌ی خانه‌های روستایی و لذت بردن از آرامش این شهر است.

خانه‌های روستایی ماسال، دنج و قدیمی‌اند با دکوری چوبی و سقف‌های شیروانی. این خانه‌ها امکانات زیادی ندارند ولی اقامت در آن‌ها تجربه‌ای جدید و متفاوت است.

گزینه بعدی برای اقامت در ماسال، کلبه‌ها هستند که امکانات بیشتری دارند و کافی است برای رزرو به صفحه اجاره کلبه ماسال، وب‌سایت پینورست بروید.

بهتر است قبل از اجاره، قوانین مربوط به هر اقامتگاه را هم بخوانید. بعضی از اقامتگاه‌ها شرایط پذیرش گروه‌های مجردی رو دارند. اگر که دسته‌جمعی و با دوستانتان قصد سفر به این ییلاق زیبا را دارید، قوانین سایت را چک کنید تا حساب همه‌چیز را کرده باشید.

تفاوت خانه‌های روستایی با بوم‌گردی

بعضی از خانه‌های روستایی ماسال بوم‌گردی هم هستند یعنی طوری ساخته شده‌اند که به محیط اطرافشان و زیست بوم آسیب نمی‌رسانند. هزینه اجاره خانه‌های روستایی در ماسال بسیار مناسب است و با گشتن در سایت پینورست می‌توانید اقامتگاه مورد نظر خود را پیدا کنید.

درخواست پینورست

این منطقه بکر و دیدنی را با زباله آلوده نکنیم. بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم؛ شاید این ‌باشد که یک پلاستیک با خود برده و اگر در مسیر زباله‌ای بود جمع‌آوری کنیم.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *