Search
Close this search box.

چرا بازدید استوریم کم شده و چگونه آن را برطرف کنیم؟

فهرست مطالب

چکیده : در این مقاله با مهم‌ترین دلایل کم شدن بازدید استوری آشنا می‌شوید. همچنین بهترین راه‌های افزایش بازدید استوری را نیز آموزش خواهیم داد تا بتوانید این ریزش را جبران کنید!

استوری‌های اینستاگرام راهی عالی برای جذب بازدید و قرار گرفتن در معرض دید مخاطبان بیشتر است. افزایش بازدید استوری یکی از چالش‌هایی است که کسب و کارهای مختلف با آن مواجه هستند. همه افراد دوست دارند که بازدید استوری پیجشان بالا برود اما در برخی موارد مشکلاتی به وجود می‌آیند که بازدید استوری‌ها کاهش می‌یابد. در این مقاله به سوال شما درمورد اینکه چرا بازدید استوریم کم شده پاسخ می‌دهیم. همچنین نکاتی در مورد نحوه افزایش بازدید استوری‌ها ارائه می‌دهیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!

اهمیت افزایش بازدید استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام به یک روش فوق‌العاده برای پیج‌های کسب و کاری تبدیل شده است تا کمپین‌های بازاریابی بصری خود را اجرا کنند، تعامل دنبال‌کنندگان را تقویت کنند و میزان فروش و درآمدشان را افزایش دهند. در حال حاضر، روزانه بیش از 500 میلیون حساب کاربری در اینستاگرام از استوری استفاده می‌کنند و این به معنای یک فرصت عالی برای بیزینس شماست.

اگر استوری‌های اینستاگرام شما بازدیدهای زیادی داشته باشند، شانس این را دارید که از این طریق تعامل پیجتان را افزایش دهید. کسانی که استوری‌های اینستاگرام شما را مشاهده می‌کنند، حتی ممکن است در آینده‌ای نزدیک به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند. بنابراین، هرچه استوری اینستاگرام شما بازدید بیشتری داشته باشد، می‌تواند نفع بیشتری برای شما داشته باشد.

دلایل کاهش بازدید استوری اینستاگرام

تعداد بازدیدهای استوری‌های یک پیج همیشه یکسان نیست و معمولاً در یک محدوده مشخص تغییر پیدا می‌کند. اما برخی مواقع این تغییرات بیشتر می‌شوند و موجب کاهش بیش از حد بازدید استوری می‌شوند. اگر شما هم برایتان سوال پیش آمده است که چرا بازدید استوریم کم شده، علت های بازدید کم استوری را در ادامه بخوانید:

1. بازدید و فالوور فیک؛ مهم‌ترین علت کم شدن بازدید استوری

مهم‌ترین پاسخ برای سوال “چرا بازدید استوریم کم شده” را باید در بین فالوورهای پیجمان جستجو کنیم. اگر در لیست فالوورهایتان تعداد زیادی پیج فیک وجود داشته باشد، باعث می‌شود نرخ تعامل پیج شما به شدت کاهش یابد. علاوه بر اینکه فالوورهای فیک خودشان نمی‌توانند استوری شما را ببینند، باعث می‌شوند استوری شما به فالوورهای واقعی هم نمایش داده نشود. چون الگوریتم اینستا متوجه کاهش نرخ تعامل می‌شود و با نشان ندادن استوری به فالوورها، پیجتان را جریمه می‌کند.

بر اساس گفته‌های بالا، حذف فالوور فیک اینستاگرام یکی از مواردی است که برای افزایش بازدید استوری ضروری به حساب می‌آید. اگر فالوورهای بسیار زیادی در پیجتان دارید، مسلماً نمی‌توانید تک تک آن‌ها را بررسی کرده و فالوورهای فیک را تشخیص دهید. پس به یک برنامه حذف فالوور فیک نیاز دارید تا این کار را به صورت خودکار انجام دهد. در ادامه با یکی از بهترین برنامه‌های فعال در این زمینه آشنا شوید:

معرفی برترین ربات اینستاگرام برای حذف فالوور فیک

گفتیم که علت های اصلی کم شدن بازدید استوری، داشتن فالوور فیک در پیج است و باید برای حذف آن‌ها از یک ابزار اتوماتیک استفاده کنیم. ربات اینستاگرام اینبو می‌تواند فالوورهای فیک شما را به صورت کاملاً خودکار شناسایی کرده و آن‌ها را حذف کند. اگر شما هم می‌خواهید از ربات اینبو برای حذف فالوورهای فیک پیجتان استفاده کنید، همین الان می‌توانید با یک جسستجوی ساده در اینترنت به این ابزار دسترسی داشته باشید. از مزایای این ربات حذف فالوور فیک میتوان موارد زیر را نام برد:

  • حذف فالوورهای فیک به صورت کاملاً اتوماتیک
  • قابلیت فیلتر حذف فالوور بر اساس نداشتن عکس پروفایل
  • قابلیت فیلتر حذف فالوور بر اساس نداشتن پست
  • قابلیت فیلتر حذف فالوور بر اساس پیج فروشگاهی
  • قابلیت فیلتر حذف فالوور بر اساس فالووینگ زیاد

از طریق صفحه مقابل می‌توانید بسته دلخواه خود را تهیه کرده و شروع به حذف فالوورهای فیک پیجتان کنید: مشاهده امکانات ربات 

2. جریمه شدن توسط اینستاگرام؛ یکی از دلایل کاهش بازدید استوری

اگر فعالیت‌هایی را بر خلاف قوانین اینستاگرام انجام دهید، اینکار باعث جریمه شدن توسط اینستاگرام می‌شود. یکی از جریمه‌هایی که اینستاگرام برای پیج‌های متخلف در نظر می‌گیرد، نشان ندادن استوری به بخشی از فالوورهای پیج است.  پس جریمه شدن توسط اینستاگرام به دلیل تخطی از قوانین آن هم می‌تواند به عنوان یکی از پاسخ‌های سوال “چرا بازدید استوریم کم شده” شناخته شود.

3. کاهش سین استوری به علت نشان دادن استوری به مخاطبان هدف

در برخی موارد اگر متوجه کاهش بازدیدهای استوری اینستاگرام خود شدید، نگران نباشید؛ چون ممکن است این کاهش بازدید جنبه مثبت داشته باشد. شاید بپرسید چگونه این کار ممکن است؟ در پاسخ باید گفت که الگوریتم اینستاگرام مرتبط‌‌‌ترین استوری‌ها را برای هر یک از دنبال‌کنندگان شما شناسایی می‌کند و به آن‌ها نمایش می‌دهد. در این صورت امکان دارد بازدیدکنندگان شما کمتر شوند اما در مقابل بازدیدکنندگان هدفمندتری خواهید داشت.

7 روش برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام

در بالا به سوال شما در مورد اینکه چرا بازدید استوریم کم شده پاسخ دادیم و مهم‌ترین دلایل کم شدن بازدید استوری اینستاگرام را بیان کردیم. در ادامه بهترین روش‌های افزایش بازدید استوری اینستاگرام را آموزش می‌دهیم. اگر قبلاً بازدید استوری‌های شما بالا بوده است و اکنون کم‌تر شده، نکات زیر را مطالعه کنید و ببینید کدام مورد را قبلاً انجام می‌دادید و در حال حاضر انجام آن را فراموش کرده‌اید و بازدید استوری شما کم شده است.

1. آمار Insights را مرور کنید!

استوری‌های اینستاگرام راهی عالی برای ارتباط با مخاطبان، افزایش تعامل و افزایش فروش است. با این حال، اگر ندانید کدام یک از تاکتیک‌هایتان کارساز هستند و کدام‌ یک نه، نمی‌توانید پیشرفت کنید. برای ایجاد یک استراتژی درخشان، باید عملکرد فعلی استوری اینستاگرام خود را اندازه‌گیری کنید. این کار یک راه عالی برای فهمیدن این است که چرا بازدیدهای استوری اینستاگرام شما کاهش یافته است. Insights، ابزار آنالیز اینستاگرام، به شما این امکان را می‌دهد که عملکرد استوری‌های مختلف را بررسی کنید.

 اینسایت لیست کاملی از معیارهای مهم را در اختیار شما قرار می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که بررسی کنید بازدیدهای استوری اینستاگرام شما در چه وضعیتی قرار دارد. استوری‌ها را براساس نوع محتوا، روزهای هفته و سبک‌های ویرایش بررسی کنید و ببینید عملکرد کدام بهتر بوده است.

برخی از موارد برای بررسی عبارتند از:

  • تعداد پاسخ به یک استوری اینستاگرام!
  • تعداد کلیک روی پیوندی که در یک استوری به اشتراک گذاشته شده است!
  • ضربه‌های برگشتی یا تعداد افرادی که برای دیدن استوری قبلی شما ضربه زده‌اند!
  • تعداد ضربه‌هایی که برای خروج از استوری انجام شده است!

2. از محتوای خلاقانه و متفاوت استفاده کنید

یک برنامه محتوایی برای استوری اینستاگرام خود داشته باشید تا مطمئن شوید که همیشه محتوای باکیفیت و خلاقانه را در اینستاگرام استوری می‌کنید. در مورد نوع پیامی که می‌خواهید پست کنید، به مخاطبان هدف خود و نحوه برقراری ارتباط موثر با آن‌ها فکر کنید. مصرف کنندگان از برندها انتظار دارند که محتوای معنادار و خلاقانه‌ای را به آن‌ها ارائه دهند. خلاقیت در محتوایی که به اشتراک می‌گذارید وجه تمایز شما از رقبا می‌باشد. هرچه محتوای شما متفاوت‌تر از آن چیزی باشد که در سایر پیج‌های اینستاگرام پیدا می‌شود، مخاطبان بیشتری جذب استوری شما می‌شوند و در نتیجه میزان بازدید استوری اینستاگرام شما افزایش می‌یابد.

3. استفاده از انواع مختلفی از قالب‌های استوری

اگر  استوری‌هایی منتشر می‌کنید که از لحاظ ظاهری جذابیت زیادی ندارند، باید دلیل کاهش بازدید استوری‌هایتان را در این مورد هم جستجو کنید. در استوری‌های اینستاگرامتان تنوع به خرج دهید تا مخاطبان بیشتری جذب کنید. به عنوان مثال در استوری‌های مختلفی که می‌گذارید، می‌توانید از قالب‌های متنوع با رنگ‌های جذاب استفاده کنید تا مخاطبان زیادی را با سلیقه‌های متفاوت هدف قرار دهید!

بنابر آنچه گفته شد، مهم است که به محتوای خود تنوع دهید تا بازدیدهای استوری‌هایتان را افزایش دهید و نیازهای فالوورهای مختلف را برآورده کنید. برخی از انواع محتوایی که می‌توانید استفاده کنید، شامل ویدیو، عکس و بومرنگ است. شما حتی می‌توانید آن‌ها را برای تنوع ترکیب کنید. علاوه بر این، می‌توانید پست‌های اینستاگرام خود را در استوری خود نیز به اشتراک بگذارید.  برای ایجاد پست‌های حرفه‌ای و جذاب می‌توانید از ابزارهای طراحی مانند Adobe Spark، Pixlr، Renderforest و Animaker استفاده کنید.

می‌توانید بازدیدهای استوری اینستاگرام خود را با موارد زیر افزایش دهید:

  • به اشتراک گذاری رویدادها، اطلاعیه‌ها یا تحولات خاص
  • برجسته کردن توصیفات یا داستان‌های مشتری
  • به اشتراک گذاری فعالیت‌هایی که در دفتر یا شرکت شما اتفاق می‌افتد. از جمله عکس‌ها یا ویدیوهای پشت صحنه از رویدادها یا سفرها
  • نمایش فعالیت‌های توسعه‌ای، که برند شما در آن مشارکت دارد
  • به اشتراک گذاری ارزش‌های برند
  • استفاده از ویژگی‌های استوری اینستاگرام برای افزودن هشتگ، استیکر نظرسنجی و غیره.

4. به طور مداوم پست کنید!

چرا بازدید استوریم کم شده؟ زیرا دیر به دیر استوری می‌گذارید. گذاشتن استوری یک بار در روز یا زمان‌هایی که دوست دارید، باعث می‌شود مخاطبان شما کاهش یابند‌. این موضوع می‌تواند باعث کاهش بازدیدهای استوری اینستاگرام شما شود. هرچه بیشتر پست کنید، بهتر است. اما مطمئن شوید که هر چیزی که پست می‌کنید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. در اینستاگرام، می‌توانید استوری افرادی را که دنبال می‌کنید در بالای صفحه ببینید. جدیدترین‌ها، نزدیک به پروفایل شما ظاهر می‌شوند، برای ماندن در مقابل مخاطبان خود باید دائماً استوری و پست بگذارید.

استفاده از یک تقویم تحریریه برای استوری‌های اینستاگرام خود بسیار مفید است. سپس می‌توانید استوری‌های خود را در زمانی که بیشترین تأثیر را داشته باشند، آپلود کنید. هنگامی که به طور مداوم پست می‌کنید، مخاطبان شما همیشه از شما انتظار استوری‌های خلاقانه جدیدی خواهند داشت که می‌تواند تعامل شما را بهبود بخشد. دانستن زمان ارسال پست نیز مهم است و می‌توانید این اطلاعات را از تجزیه و تحلیل استوری اینستاگرام دریافت کنید. بینش‌هایی که از داده‌ها به دست می‌آورید می‌تواند به شما کمک کند تا تلاش خود را به حداکثر برسانید. استوری کردن در زمان‌های اوج بازدید، نیز دسترسی شما به بازدیدهای بیشتر را به حداکثر می‌رساند زیرا افراد بیشتری می‌توانند استوری شما را ببینند.

5. از استیکرها استفاده کنید!

اگر هنوز هم برایتان سوال است که چرا بازدید استوریم کم شده این قسمت به شما کمک می‌کند. با استفاده از استیکرهای استوری اینستاگرام می‌توانید بازدیدکنندگان را افزایش دهید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنید و تعامل را نیز افزایش دهید.

برخی از استیکرهای محبوب استوری اینستاگرام عبارتند از:

1. نظرسنجی

نظرسنجی‌ها سرگرم کننده هستند و به راحتی تنظیم می‌شوند. آن‌ها همچنین یک راه عالی برای جمع آوری اطلاعات و بازخورد از بینندگان هستند. نظرسنجی‌ها نه تنها بازدیدها را افزایش می‌دهند، بلکه ارتباط باز با مخاطبان شما را نیز تسهیل می‌کنند.

2. سوالات

از استوری‌های اینستاگرام می‌توانید برای پرسیدن سؤالات مرتبط با برندتان از مخاطبان خود استفاده کنید. پس از ارسال سوال، مخاطبان شما می‌توانند به آن پاسخ دهند. می‌توانید روی پاسخ‌های آن‌ها ضربه بزنید و از طریق استوری نیز به آن‌ها پاسخ دهید و یا پاسخ خود را برای آن‌ها دایرکت کنید. این ویژگی یکی از بهترین ویژگی‌های استوری اینستاگرام است و می‌تواند به افزایش تعامل و بازدید شما کمک کند.

3. شمارش معکوس

از قابلیت شمارش معکوس برای اعلام فروش عمده، ارائه محصول جدید یا خدمات استفاده کنید. این می‌تواند به شما کمک کند به مخاطب یادآوری کنید که چقدر زمان تا فروش یا عرضه باقی مانده است.

4. هشتگ و مکان

افزودن استیکرهای هشتگ می‌تواند به شما کمک کند تا بازدیدهای استوری اینستاگرام را افزایش دهید و به شما کمک می‌کند افراد بیشتری را جذب کنید. از آن‌ها به عنوان برچسب استفاده کنید یا آن‌ها را روی یک تصویر قرار دهید. هشتگ‌های مرتبط با برند خود را انتخاب کنید و آن‌ها را به استوری‌های خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید از هشتگ‌های مارک‌دار استفاده کنید.

استفاده از برچسب موقعیت مکانی شانس شما را برای دستیابی به مخاطبان خاص آن مکان افزایش می‌دهد. این به شما کمک می‌کند تا با هدف قرار دادن افراد مناسب، کمپین خود را بهتر استراتژی کنید، به خصوص اگر یک کسب و کار محلی هستید. افراد آن گروه هدف نیز می‌توانند شما را به راحتی پیدا کنند، به خصوص اگر آن مکان خاص را جستجو کنند. اشکال دیگر استیکرها عبارتند از منشن، برچسب زمان و آب و هوا، GIF و ایموجی.

6. بازی ها

یکی دیگر از عناصری که می‌توانید برای افزایش بازدید از استوری اینستاگرام استفاده کنید، بازی‌ها هستند. بازی‌ها اعتیاد آور و سرگرم کننده هستند. اگر می‌خواهید استوری‌های سرگرم‌کننده داشته باشید راهی برای ساخت بازی‌های جذاب برای برند خود پیدا کنید. آن‌ها را بدون دستورالعمل‌های زیاد بصری کنید. این روش تضمین می‌کند که مخاطبان شما اوقات خوشی را در تعامل با استوری‌های شما سپری خواهند کرد.

7. پیشنهادات ویژه با ظرفیت محدود را در استوری اعلام کنید

از استوری‌های اینستاگرام برای دادن تخفیف، تبلیغات، جوایز و پیشنهادات به مخاطبان خود استفاده کنید. این را با یک کاتالوگ قابل خرید ادغام کنید تا مخاطبان شما بتوانند برای مشاهده توضیحات، دیدن قیمت‌ها یا خرید بر روی پست ضربه بزنند.

هنگامی که یک پیشنهاد ویژه و محدود برای برند خود طراحی کردید، از استوری اینستاگرام برای تبلیغ آن استفاده کنید. این می‌تواند به شما کمک کند بهترین محصولات خود را تبلیغ کنید و بازدیدهای ارجاع به وب سایت خود را افزایش دهید.

نتیجه گیری

اگر بازدیدهای استوری اینستاگرام شما کاهش یافته است و برایتان سوال است که چرا بازدید استوریم کم شده نگران نباشید. راه‌های زیادی برای به روز رسانی استراتژی استوری اینستاگرام شما برای افزایش بازدید و تعامل وجود دارد. روش‌های ذکر شده در بالا به شما کمک می‌کنند تا بازدیدهای واقعی از Story داشته باشید زیرا محتوای جذابی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهید.

در این مطلب بهترین راه برای افزایش بازدید واقعی استوری، یعنی استفاده از ربات اینستاگرام اینیو را  به شما معرفی کردیم. امیدواریم مطالب این بخش برای شما مفید بوده باشد و به سوال شما در مورد اینکه چرا بازدید استوریم کم شده به خوبی پاسخ داده باشیم. با دانستن دلایل کاهش بازدید استوری اینستاگرام راحت‌تر می‌توانید پاسخ سوال چرا بازدید استوریم کم شده را پیدا کنید.

متا دیسکریپشن: اگر بازدید استوری شما کم شده است و نمی‌دانید دلیل آن چیست با ما همراه باشید. در این مطلب به سوال شما درباره اینکه چرا بازدید استوریم کم شده پاسخ می‌دهیم و بهترین راه برای افزایش بازدید استوری را به شما معرفی می‌کنیم.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

2 پاسخ

  1. مطلب خوبی بود. ممنون. من از استیکر استفاده کردم، محتواهامم درست کردم مشکلم حل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *