Search
Close this search box.

مراقبت از بیمار ام اس در منزل

فهرست مطالب

بسیاری از بیمارانی که از بیماری ام اس خود مطلع می شوند، در یک سردرگمی کوتاه مدت به سر می برند. البته با استفاده از تجربیات دیگران و مشاوره پزشکان می توان این بیماری را مدیریت کرد. در این مقاله به روش های مراقبت از بیمار ام اس در منزل می پردازیم . ضمن اینکه شما می توانید با درخواست پزشک یا پرستار از بهترین مرکز خدمات درمان در منزل ، پروسه درمان را در خانه خود ، بدون عبور از ترافیک یا ماندن در نوبت متخصص طی کنید.

ام اس چیست ؟

ابتدا توضیحی درباره اینکه ام اس چیست ؟ ام اس یا مالتیپل اسکلروزیس یک بیماری خود ایمنی مزمن و معمولاً پیشرونده است . یعنی گلبول های سفید بدن به غلاف سلولهای عصبی سالم حمله کرده و از انتقال پیام عصبی از مغز به سلول ها و یا برعکس آن جلوگیری می کنند. مراقبت از بیمار ام اس در منزل به منظور کاهش روند پیشروی است

.

اثرات بیماری ام اس

این بیماری می تواند رفت و آمد و انجام فعالیت‌ های روزمره زندگی برای بیماران ام‌ اس را دشوار کند، پس ، بسیار مهم است که یک سیستم پشتیبانی برای کمک به آنها و مراقبت از بیمار ام اس در منزل وجود داشته باشد.

روش های مراقبت از بیمار ام اس

روش های زیر را برای مراقبت از بیمار ام اس در منزل به کار بندید:

دانش خود را افزایش دهید.

به عنوان یکی از اعضای خانواده یا دوست، حتما در مورد بیماری ام اس ، اطلاعات خود را افزایش دهید. درک علائم و تغییرات احساس شده توسط بیمار می تواند به مراقبت از بیمار ام اس در منزل کمک کند. این تغییرات و علائم شامل تغییرات حسی ، سرگیجه ، مشکلات بینایی و حتی تغییرات احساسی است. همچنین از دوست خود بپرسید که او می خواهد دیگران در مورد ام اس چه بدانند. ممکن است نتوانید به طور کامل درک کنید که آنها چه می گذرند، اما انجام این تلاش می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

درک خود را از بیماری بالا ببرید.

ام اس می تواند غیرقابل پیش بینی باشد. این تاثیر متفاوتی بر روی افراد می گذارد و علائم متفاوت و نوسان دارند. به همین دلیل، مهم است که شما انعطاف پذیر و فهمیده باشید. بیماران ام اس روزهای خوب و روزهای بد خواهند داشت، بنابراین زمانی که روزهای بد اتفاق افتاد، با برنامه پشتیبان آماده باشید. از آنجایی که ام اس به طور کلی پیشرونده است، درک این نکته نیز مهم است که با گذشت زمان، مراقبت بیشتری از بیمار ام اس در منزل نیاز است.

با آنها مثل قبل با عزت نفس رفتار کنید.

هیچ کس دوست ندارد که با او طوری رفتار شود که در انجام کارها کاملاً ناتوان است، بنابراین مطمئن شوید که با آنها به عنوان فردی قوی و مستقل که قادر به تصمیم گیری و مراقبت از خود است رفتار کنید. مراقبت از بیمار ام اس در منزل باید همراه با حفظ عزت نفس او باشد.

به آنها پیشنهاد کمک ارائه دهید.

در انجام کارهای خانه یا سایر نیازهای مراقبت شخصی کمک کنید. به یاد داشته باشید، این مهم است که ابتدا بپرسید. فقط به داخل نپرید و کمک نکنید، مگر اینکه به نظر برسد که فرد در معرض خطر مجروح شدن در هنگام مراقبت از بیمار ام اس در منزل است.

سبک زندگی سالم را دنبال کنید.

بیمار را به تغذیه سالم و ادامه ورزش تشویق کنید. مراقبت از بدن بخشی از مراقبت از بیمار ام اس در منزل است. رژیم غذایی خاصی برای ام اس وجود ندارد اما خوردن غذاهای کم چرب و سرشار از ویتامین و فیبر می تواند به افراد کمک کند تا احساس بهتری داشته باشند و انرژی لازم برای گذراندن روز را به آنها بدهد.

تمرینات هوازی منظم کمک کننده است.

تحقیقات نشان داده است که تمرینات هوازی منظم می تواند به بهبود تناسب اندام، قدرت و سایر عملکردهای بدنی که می تواند تحت تأثیر ام اس باشد کمک کند. یوگا، ورزش در آب و تای چی تطبیقی ​​گزینه های عالی برای بیماران ام اس و حتی مراقبان آنها هستند.

خواب منظم و به اندازه داشته باشید.

ام اس می تواند باعث مشکلات خواب مانند بی خوابی ، کابوس های مکرر، ادرار، نارکولپسی و اسپاسم پا شود. خواب ضعیف می تواند منجر به کاهش عملکرد شناختی شود و حتی بر توانایی بیمار برای مقابله و مراقبت از بیمار ام اس در منزل تأثیر بگذارد. این به این معنی است که تیم پزشکی باید پرداختن به خواب ضعیف را به تمرکز اصلی درمان تبدیل کند و مراقبان خانواده باید به بیمار در حمایت از این امر کمک کنند.

مشکلات اعصاب و روان را جدی بگیرید.

افسردگی و سایر تغییرات خلقی در ام اس شایع است. بسیاری از بیماران حتی ممکن است به دلیل تمام تغییرات و ضررهایی که متحمل می شوند، غم و اندوه را تجربه کنند. با ارائه حمایت به آنها کمک کنید تا سلامت عاطفی خود را مدیریت کنند. شانه ای باشید که روی آن گریه کنند یا گوش شنوا باشید تا مراقبت از بیمار ام اس در منزل موفقیت آمیز باشد.

محیط زندگی بیمار را با نظر پزشک آماده کنید.

علائم ام اس می تواند به طور ناگهانی رخ دهد و می تواند مسیریابی در محیط اطراف را برای بیماران دشوار کند. تیم پزشکی باید به بررسی تغییراتی که می‌تواند برای ایمن‌ تر کردن محیط و حتی کارآمدتر کردن آن‌ها ایجاد شود، کمک کند. همچنین مطمئن شوید که وسایل ضروری را در دسترس بیمار قرار دهید و برای کاهش خطر افتادن، شلوغی را به حداقل برسانید. چینش لوازم خانه در مراقبت از بیمار ام اس در منزل مهم است.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *