Search
Close this search box.

جایگاه تولید محتوای با کیفیت در سئو سال  (2024)

فهرست مطالب

تولید محتوای سئو نقش مهمی در رشد کسب و کارها و افزایش درآمد دارد. در دنیای دیجیتال امروز، جایگاه تولید محتوای با کیفیت به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی سئو بیش از پیش اهمیت یافته است. این مقاله به بررسی چگونگی تأثیر تولید محتواهای با ارزش بر جایگاه سایت‌ها در موتورهای جستجو می‌پردازد و نقش بی‌قیاسی که این محتواها در بهبود نتایج جستجو و جلب توجه مخاطبان دارند را نشان می‌دهد.

چگونه در سال 2024 یک محتوای متنی با کیفیت بنویسیم

برای نوشتن محتوای متنی با کیفیت سئو، ابتدا باید به تحلیل کلمات کلیدی مرتبط با موضوع متن بپردازید. این کلمات کلیدی باید طبیعی و به شکل جذاب در متن جای داده شوند. سپس، توجه به ساختار متن و ارتباط منطقی بین بخش‌ها را حفظ کنید. عناوین جذاب و جملات مختلفی که محتوای ارزشمند ارائه دهند، سئوی مطلب را افزایش خواهند داد.

  • از کلمات کلیدی در عناوین، متن و توضیحات تصاویر استفاده کنید. مطالب خود را به طور مستمر به‌روز رسانی کرده و اطلاعات جدید را افزوده تا محتوای شما همیشه جذاب و به‌روز باشد.
  • اهمیت ارتباط با خواننده را در نظر بگیرید و سوالاتی که ممکن است در ذهن آنها باشد را پوشش دهید. ترتیب مناسب جملات و پاراگراف‌ها و استفاده از لینک‌های مرتبط باعث بهبود رتبه‌بندی سئو می‌شود.
  • همچنین، به بهینه‌سازی عکس‌ها و استفاده از تگ‌های alt توجه کنید. در نهایت، از لحاظ گرامری و املایی محتوای خود را چک و از ابزارهای سئو برای ارزیابی بهینه‌سازی صفحه استفاده کنید.

رعایت نکات گفته شده، تولید محتوای سئو را برایتان آسان‌تر می‌کند. در نهایت شما به دلیل ورود وب سایت تان به صفحه اول جستجوها شگفت زده خواهید شد. بنابراین بهتر است این نکات را مو به مو یادداشت کنید تا در محتواهای خود آنها را به کار ببرید.

نکات مورد توجه به ساختار اصولی محتوا برای رشد سایت در سال 2024

نکات مهمی در راستای بهبود و تولید محتوای سئو در آپدیت‌های جدید گوگل ذکر شده‌اند. توجه به این نکات و رعایت آنها هدیه جذابی از سوی شرکت گوگل برای ما به همراه خواهد داشت. این هدیه چیزی جز ورود به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل نیست. با ورود شما به صفحه اول نتایج فروش شما افزایش خواهد یافت و دنیای جدیدتری از کسب و کار را تجربه خواهید کرد.

توجه به تعداد کلمات مقاله

برای بهبود کیفیت محتوا و جلب توجه مخاطبان، نکات مهمی وجود دارند که عبارت‌اند از:

  1. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مقالاتی با تعداد کلمات بین ۶۰۰ تا ۵۰۰۰ اعتبار بالاتری دارند. بنابراین، ترکیب مناسبی از مقالات کوتاه و طولانی به رشد کیفیت محتوا کمک خواهد کرد.
  2. استفاده از کلمات کلیدی با رتبه اول تا سوم در نتایج جستجوی گوگل تأثیر بزرگی در بهبود SEO دارد. این کلمات را به طور طبیعی و منسجم در متن جای دهید.
  3. گوگل، محتواهای طولانی‌تر را محبوب‌تر می‌کند. توجه داشته باشید که هجو نویسی و طولانی‌تر کردن در تولید محتوای سئو، باعث آسیب به صفحه شما خواهد شد. مطالب بی‌ارتباط و تکراری به جلب توجه گوگل کمک نمی‌کنند.

استفاده از تگ تایتل و تگ دیسکریپشن به‌صورت اصولی

آمار دقیقی در ارتباط با تعداد کاراکترهای هر کدام وجود ندارد بنابراین شما با توجه به کارایی وب سایت باید در مورد آنها تصمیم بگیرید. طبق تجربه کارشناسان و متخصصان سئو، تعداد این کلمات و رفتار گوگل مستقیماً به موضوع سایت شما برمی‌گردد. در آپدیت‌های جدید گوگل برای تولید محتوای سئو بهتر است که تگ تایتل ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر باشد و تگ دیسکریپشن ۱۲۰ تا ۱۵۰ عدد.
خود ما به‌عنوان یک خواننده صفحات گوگل شخصاً روی وب سایت‌هایی کلیک می‌کنیم که ترغیب کننده باشند و به عبارتی کال تو اکشن داشته باشند. تگ تایتل و تگ دیسکریپشن درب‌های ورودی به قلعه شما هستند و باید آنقدر جذاب باشند که فرد را کنجکاو کنند.

تاثیر کلمات کلیدی در تولید محتوای سئو

اولین کلمه‌ای که هنگام ورود به زمینه تولید محتوای سئو شنیده‌اید، استفاده از کلمات کلیدی است. استفاده از این کلیدها به‌صورت اصولی به فرد باعث بهبود سایت در صفحات سرچ گوگل می‌شود. کلمات کلیدی پرتکرار را با کمک بعضی از ابزارها مانند KW finder,   keyword tool,  Keyword planner، گوگل پیدا کنید و آنها را در قسمت‌های زیر به کار ببرید:

  • شروع تگ تایتل یا در عنوان اصلی
  • در تگ متادیسکریپشن
  • کلمه اول جمله اول مقدمه باشد
  • در تگ‌های h۲ و h۳
  • توضیح مناسب آن در طول بدنه با چگالی درست

به طور کلی تراکم کلمه کلیدی در الگوریتم گوگل یک درصد در نظر گرفته شده است اما برای پاسخ به نیاز کاربران بهتر است با توجه به بازخوردهای وب سایتتان تصمیم بگیرید.

استانداردهای سئو در سال 2024

از مهم‌ترین اصول گوگل برای پذیرش یک مطلب و ورود آن به صفحه اول نتایج جستجو، یونیک و منحصر به فرد بودن آن است. تحت هیچ شرایطی نباید از سایت‌های مشابه یا مقاله‌های قبلی وب سایت خودتان استفاده کنید. درصورت مشاهده این موارد ممکن است سایت شما جریمه نشود اما قطعاً محتوا از نظر گوگل فاقد اهمیت است. به موارد زیر برای تولید محتوای سئو با کیفیت توجه کنید:

  • کوتاه بودن اکثر جملات و زیر ۲۵ کلمه بودن آنها
  • نداشتن غلط املایی و نکات ویرایشی
  • استفاده از کلمات جذاب و غیر تکراری
  • مقدمه ترغیب کننده شامل چکیده از محتوا و کال تو اکشن
  • فونت مناسب
  • طول پاراگراف مناسب
  • استفاده از تگ‌های h۱ تا h۴
  • عدم استفاده از نیم فاصله در عبارت کلیدی
  • رعایت نکات بولت گذاری
  • استفاده از رفرنس منابع
  • محتوای مفید و پاسخگوی نیاز کاربر
  • استفاده از فهرست در مقاله‌های طولانی
  • استفاده از کامنت‌های تحریک کننده برای مخاطب

و بسیاری از نکات دیگر که باعث می‌شود محتوای شما جذاب‌تر به نظر برسد. توجه داشته باشید که همیشه مخاطبان می‌توانند گوگل را تحریک به افزایش کیفیت سایت شما کنند. بنابراین بهتر است بعد از انتشار متن در وب سایتتان در سایر فضاهای مجازی شخصی مخاطبان را دعوت به مطالعه آن کنید.

چگونه وب سایتم را به صفحه اول جستجو برسانم

اگر خودتان تخصصی در زمینه تولید محتوای سئو ندارید می‌توانید از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ معتبر استفاده کنید. مورد اعتمادترین این آژانس‌ها منتوریکس است. در منتوریکس خدمات سئو داخلی وب سایت شما انجام می‌شود و شما با خیال راحت از فروش بالایتان لذت ببرید.

متخصصان تیم منتوریکس بیش از ۱۰ هزار کلمه کلیدی را وارد صفحه اول جستجو و رتبه‌های اول گوگل کرده‌اند. وب سایت‌های معتبری همچون تکنولایف و فروشگاه کتاب بوم، از خدمات تیم حرفه‌ای منتوریکس استفاده کردند. حال تصمیم با شماست اگر مایل به استفاده از خدمات این تیم هستید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۶۸۶۶ تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : خدمات سئو حرفه ای با افزایش ترافیک سایت شامل چه مواردی می شود؟

سخن نهایی

تولید محتوای سئو یکی از چالش‌های بزرگ کارفرمایان و صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای افزایش درآمد و گسترش بیزینسشان است. امروزه جایگاه تولید محتوای با کیفیت بسیار بالا رفته است و برای رشد کسب و کار و جهانی شدن آن به پلتفرم‌های آنلاین رو بیاوریم. اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید یا اگر وقت تولید محتوا ندارید، از منتوریکس کمک بگیرید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *